Het is een mooie zomerse dag vandaag. En dat vraagt om leuk en positief nieuws. Wij zijn met Feel Good Radio sinds 2014 actief als lokale omroep voor Pijnacker-Nootdorp. In de afgelopen jaren hebben we gemerkt dat veel inwoners de radio afstemmen op de uitzendingen van Feel Good Radio. Elk jaar stijgen onze luistercijfers. Online stemmen maandelijks bijna 20.000 mensen af op onze zender. En dan hebben we de luisteraars via FM en DAB+ nog niet meegerekend. We kunnen dat namelijk niet meten, maar we weten dat daar ook veel mensen op afstemmen. Om inzichtelijk te krijgen hoeveel mensen er nu echt luisteren is een luisteronderzoek uitgevoerd.
De ‘sweet spot’ vinden
Uit het onderzoek blijkt dat veel mensen de lokale omroep waarderen voor het lokale nieuws en de muziek. Door de keuze voor een format met de beste classic hits herkennen veel mensen zich in de muziek van Feel Good Radio. Uit de vele reacties die we dagelijks ontvangen horen we vaak dat de luisteraar de herkenning van de muziek van vroeger zo fijn vindt. Ook horen we regelmatig dat we de ‘sweet spot’ weten te raken en daar worden we heel blij van.
Het luisteronderzoek
En dan de resultaten van het onderzoek. Een uitslag waar we heel trots op zijn. Aan dit onderzoek deden inwoners van Pijnacker-Nootdorp mee vanuit alle dorpskernen van de gemeente. Er zijn vragen gesteld over de radio, tv en het online platform Pijnacker-Nootdorp.tv.
Radio
Bijna 70% van de ondervraagde mensen in onze gemeente kent Feel Good Radio. Van die 70 procent luistert 43,8% wekelijks en 23,3% dagelijks. De respondenten geven aan dat ze voor het lokale nieuws en de muziek luisteren. Van de ondervraagden zegt 43% de combinatie van het lokale nieuws en de muziek te waarderen.
Televisie
Ruim 60% van de ondervraagden kent het lokale televisiestation Feel Good TV. 34,1% zegt wekelijks te kijken. Op televisie is een aanbod van kabelkrant, nieuwsvideo’s, videoclips en programma’s. Vooral de kabelkrant (26,7%) en de nieuwsvideo’s (32,5%) worden hoog gewaardeerd door de inwoners.
Online
Bijna 70% van de respondenten kent het online platform van de lokale omroep. 36,4% geeft aan wekelijks op de website naar het nieuws te kijken. 28% leest het dagelijks.