Ga naar inhoud
Terug naar overzicht
Rijswijk

Hoogvliet Ravesteijnplein heropent na verbouwing op donderdag 2 juli

Ruim een maand geleden sloot de Hoogvliet supermarkt aan het Hendrik Ravesteijnplein de deuren voor een grote verbouwing en uitbreiding. Nog een paar dagen en de deuren gaan weer open. Donderdag is de heropening met een reeks van activiteiten voor de klanten.


Een begrip op het plein
De winkel, die al ruim 34 jaar op het plein zit, heeft dan een echte metamorfose ondergaan. Volgens bedrijfsleider Robbin den Heijer is dat noodzakelijk. “We groeiden al jaren uit ons jasje,” zegt hij.

Grotere opzet
Bezoekers merken al langer dat de winkel krap is, met smalle gangpaden en een donkere uitstraling. Toch draaide de supermarkt goed, al was het volgens Den Heijer “altijd roeien met de riemen die we hadden”.
Na jaren van plannen en vergunningen ging de verbouwing nu echt van start.

Tijdelijk gesloten voor verbouwing
Na Tweede Pinksterdag sloot de winkel vijf weken en is vrijwel alles vernieuwd. De supermarkt heeft nieuwe vloeren, koelingen en een ruimere indeling. Ook is de winkel ongeveer een derde groter en groeit het oppervlak naar zo’n 1200 vierkante meter. De entree is verhuisd en leidt klanten direct naar de versafdelingen.