Tozo-regeling direct via Digitaal Loket Pijnacker-Nootdorp

Tozo-regeling direct via Digitaal Loket Pijnacker-Nootdorp

Vanaf 20 april kunnen zelfstandig ondernemers (waaronder zzp’ers) hun Tozo-regeling rechtstreeks aanvragen via het Digitale Loket van de gemeente Pijnacker-Nootdorp. Van 16 maart tot 8 april verliep de aanvraag van Tozo nog via het Regionaal Bureau Zelfstandigen (RBZ) van de gemeente Rotterdam. Maar door het grote aantal – in veel gevallen schriftelijke – aanvragen is het RBZ niet in staat om de aanvragen tijdig te verwerken.

Blijven voorzien in levensonderhoud
Wethouder Hanneke van de Gevel: “De Tozo-regeling is erop gericht dat zelfstandig ondernemers, die in acute financiële problemen komen, kunnen blijven voorzien in hun levensonderhoud. Het is dus van groot belang dat aanvragen snel en zorgvuldig worden verwerkt. Toen het RBZ aangaf dat ze de aanvragen niet binnen de gestelde termijn van vier weken konden verwerken, hebben we direct besloten om het zelf op te pakken. We kunnen onze ondernemers daardoor sneller helpen. Op 17 april hebben we 365 aanvragen vanuit het RBZ ontvangen. Na controle volgt de betaling. Deze betaling vindt dagelijks plaats.”

Gebruik maken van deze regeling?
Heb je nog geen TOZO-aanvraag gedaan, maar wil je wel gebruikmaken van deze regeling, dan kan je jouw aanvraag via het Digitale Loket van de gemeente Pijnacker-Nootdorp indienen. Kijk bij het product Bijstand voor zelfstandigen (Tozo en Bbz)

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: